• Marek Aureliusz
    29.08.2017 18:05
    Jak to się kiedyś odezwał prokurator do księgowego - wszystko się zgadza drogi panie ...oprócz kasy .


    Jak to przytyk pod adresem rządzących ? a to biskupi nie są rządzący ? nie mają władzy namiestniczej ?
    To co oni do rządu czy do parlamentu ? przecież z punktu widzenia biblii to ciała obce , posłowie nie mają pastorału w ręku tylko biskupi , POSŁOWIE NIE MAJA TAKIEGO OBOWIAZKU ! ok ? oni rozliczają się wobec swojego elektoratu a nie EP. czego tutaj można nie rozumieć ?

    Piszę to , Drogi Panie Redaktorze bo na horyzoncie wyrasta nam Islam , inny ,złowrogi ale w tych kategoriach o których Pan pisze bardziej biblijny .Tak ,tak biblijny bo jak znam Pismo św. to Mojżesz nie prosił o łaskę faraona tylko sam konstruował prawo swego ludu , jak znam historię chrześcijan to oni nie zwracali się o pomoc do cezara tylko sami żyli jak im Kościół nakazywał , jak znam Islam to oni nie pytają o zdanie np. Bundestagu tylko sami sobie wyznaczają sobie prawa i...egzekwują je ...jak nam nakazał J Chrystus [ napomnienie braterskie ]


    czy wierni słyszą glos biskupów ? no..to zależy od tego czy biskupi słyszą glos Mesjasza...teraz będzie mocne : mam wrażenie ,że bardzo ,bardzo wyrywkowo . ochrona życia ? słusznie , zakaz handlu w niedzielę ? słusznie ale czy tylko to ? czy tylko tutaj są niezgodności między Biblią a prawem państwowym ? niewygodne pytanie ,prawda ?

    Wąski jest horyzont myślowy naszych ojców kościoła , cała ekonomia jest zbudowana w sposób demoralizujący z punktu widzenia aksjologii katolickiej [ homo homini lupus est ] a oni tyko o handlu w niedzielę ...klapki na oczach ...

    Wie Pan , a u Żydów np. lichwa jest ciężkim grzechem a u nas nie... [ nie słyszałem o takim liście pasterskim ] ...wąski jest horyzont myślowy biskupów , niestety . Przypominają oni budowniczych wałów przeciwpowodziowych którzy umacniają jedne rejony a zapominają o sąsiadujących skutkiem czego powódź wdziera się na obszary chronione ...od tyłu.
    • Andrzej_Macura
      29.08.2017 20:45
      Andrzej_Macura
      Proszę się nie spodziewać, że biskupi w każdym liście pasterskim będą przypominali całe nauczanie Kościoła. Od tego mamy Katechizm Kościoła katolickiego oraz, dla tych, którzy wolą wersje skrócone, Kompendium tegoż katechizmu opracowane w czasach Benedykta XVI. Oba opracowania dawno na polski przetłumaczone, pierwsze od lat można też znaleźć w całości w internecie....
      • Gość
        30.08.2017 14:00
        Panie redaktorze, buskupi w pierwszej kolejnosci maja glosic nauke Jezusa Chrystusa a nie kosciola. KKK napisali ludzie nie Chrystus. KKK nie powinnien byc dla chrzescijanina wyznania rk nsjwazniejszy, on ma byc pomoca.Najwazniejsze sa slowa Boga Ojca w Starym i slowa Jego syna Jezusa naszego Pana zawarte w Ewangeluach w Nowym Testamencie. Zaden z Jego uczniow nigdy nie mial tyle pychy w sobie co biskupi i kardynalowie wdpolczesnego kosciola. Nie ma sie co dziwic, ze ludzie wystepuja lub z kisciolem nie chca miec nic wspolnego. Moja Bog tak , kosciol nie. Winy nie powinno sie szukac wdrod tych ludzi tylko wsrod duchownych bardzo pysznego i grzesznego kosciola katolickiego. Nie taki kosciol powolal Jezus do zycia, nie taki.
      • Andrzej_Macura
        30.08.2017 18:13
        Andrzej_Macura
        Pozwolę się nie zgodzić ze stwierdzeniem, że KKK nie powinien być dla katolika najważniejszy, a biskupi powinni głosić naukę Jezusa, nie Kościoła.

        Po pierwsze, nie ma sensu rozróżnianie Chrystusa i Kościoła. Bo to jest Kościół Chrystusowy, którego On chciał i go założył. I dał mu nie tylko Ducha Prawdy, by doprowadzał Kościół do całej prawdy, ale i władzę związywania i rozwiązywania. Z teologicznego punktu widzenia to rozróżnienie, zrozumiałe ze względu na ludzką słabość, której ulegają też biskupi, jest jednak absurdem.


        Po drugie KKK uszczegóławia naukę Jezusa. Nie dlatego, ze Kościół nie miał w ciągu wieków co robić i wymyślił teologię, ale to były odpowiedzi na konkretne pytania i problemu ludzi konkretnych czasów.

        Podam przykład: Pan Jezus nigdzie nie powiedział, że nie wolno człowieka opluć, prawda? Różne rzeczy mówił, ale tego akurat nie. Czy Kościół temu, który by o to spytał nie powinien wyjaśnić, ze opluwanie bliźniego jest złe?

      • Marek Aureliusz
        30.08.2017 21:49
        Panie Redaktorze wstrzymywałem się aby nie powiedzieć zbyt wiele ale muszę...
        Moi Drodzy przestańmy być hipokrytami i udawać ,że w kościele nie ma polityki ok ?

        Przykład : ostatni "występ " ks. prymasa dotyczył między innymi konstytucji ...jest więc polityczny , ściśle polityczny , przestańmy udawać że kościół jest apolityczny , przestańmy się wzajemnie oszukiwać , nie ma dialogu bez prawdy .

        A jaka jest sytuacja polityczna ? najlepiej to kreślił człowiek którego nie lubię red. J. Urban , oto na pytanie co zadecydowało o przegranej w wyborach aktualnej opozycji powiedział ,ze to nie są błędy PR-u , zła komunikacja ale to ,że jeśli robotnicy będą się czuć oszukiwani i wyzyskiwani to prędzej czy później to wyjdzie , nie lubię go ale ma umiejętność pointowania .

        No dobrze ale jak jest z tą polityka w kościele , po czyjej stronie stoi , Ewangelii ? taaam ...jak ktoś nie wie o co chodzi to na pewno chodzi o...tak nie można służyć Bogu i mamonie .

        MOJA TEZ JEST TAKA : HIERACHIA K.K . TO ELEMNT BOGATSZEJ CZĘSCI KOŚCIOLA , TO LUDZE BOGACI A PODSTAWOWE MASY , LUD BOŻY TO LUDZIE BIEDNIEJSI , kto zaprzeczy ?...nie oszukujmy się

        Jest więc rzeczą oczywistą ,że ich interesy są sprzeczne ,tak interes "moherów i EP są sprzeczne czego tutaj można nie rozumieć ? to konflikt świata pracy z kapitałem , a komu przyznawał priorytet św. Jan Paweł II ? niewygodne pytanie , prawda ?

        Podział na "łagiewniczan i torunian "to nie jest podział tyczący credo tylko ekonomii i polityki , kto zaprzeczy .Przestańmy udawać ,że w kościele nie ma polityki .

        Zgoda , w listach pasterskich nie można wyłożyć wszystkiego , ok, ale zauważył Pan chyba i to ,ze niektóre tematy [ etyka + ekonomia } są SYSTEMATYCZNIE omijane ,np. na początku lat dziewięćdziesiątych EP "zapomniał o MASOWO występujących przypadkach niewypłacania pensji co w nauce samego k.k. jest grzechem wołającym o pomstę do nieba to przypadek czy prawidłowość ? Panie Redaktorze ...cuda zdarzają się rzadko ,miał Pan metodologię , prawda ?

        Wie Pan...zdaję sobie sprawę ,ze mój śmiały tekst może nie znaleźć uznania ale to wróci , to bumerang .

        A ks. prymas broniąc neoliberalnej konstytucji na której nawet co wrażliwsi ateiści nie zostawiają suchej nitki czy tego chce czy nie chce stanął po stronie zamożniejszej części społeczeństwa , to właśnie ona broni jej jak ...wojskowi mówią pozycji ryglującej .
      • Andrzej_Macura
        30.08.2017 23:13
        Andrzej_Macura
        Nie bardzo rozumiem ten wpis w tym miejscu. Przecież nie dyskutowałem o polityce w Kościele, ale o tym, czy można oddzielać Chrystusa od Kościoła i o znaczeniu Katechizmu Kościoła Katolickiego. Skąd skojarzenie z polityką?

        Co do biskupów i poruszania przez nich tematów dotyczących stosunków pracy... Trudno mi powiedzieć, o czym biskupi pisali o czym nie, bo dla mnie zawsze kwestia niewypłacania wynagrodzenia za pracę była oczywista: to grzech. O ile oczywiście to dobrowolne niepłacenie. Głowy nie dam, ale wydaje mi się, że słyszałem o tej kwestii w listach pasterskich. I nie tyko tej. Choć mogła nie być omawiana szeroko, a jedynie wspomniana, jako jedna z wielu patologii dotyczących stosunków w pracy...

        Pozwolę jeszcze ustosunkować się do jednego z Pana pytań. "To konflikt świata pracy z kapitałem , a komu przyznawał priorytet św. Jan Paweł II ? niewygodne pytanie , prawda ? "

        Niech Pan zajrzy do dokumentu Kongregacji Nauki Wiary "O niektórych aspektach teologii wyzwolenia. Wyraźnie napisano tam, że stosowanie marksistowskiej metodologii opisu świata wypacza ten ogląd. Kiedy więc pisze Pan, że papież Jan Paweł II dawał priorytet pracy, anie kapitałowi, to ręce mi opadają....
  • Tinka
    29.08.2017 19:29
    Jeszcze jedna rzecz łączy wszystkie tematy. Jaki procent ich skuteczności stanowią prawne usankcjonowania? Jaki odsetek osób zrezygnuje z aborcji / nakłaniania do aborcji z powodu sankcji prawnych, a jaki, bo otrzymają wsparcie, również materialne i wiarę w sens tego, co robią. Jeśli chodzi o wolne niedziele, temat pojawiał się już za komuny na kopalniach. Za większą pensję wielu zrezygnowało z niedzieli. Ja w niedzielę na zakupy nie chodzę. Rodzinom już w ogóle nie wiem, jak ustawa mogłaby pomóc. Jest 500+, za które wielu jest zwyzywanych od meliny i nieudaczników żerujących na tych "ciężko pracujących". Status matki pracującej w domu dawno upadł. A tragedia, jak się okazuje, też może być tematem politycznym, nawet ta ostatnia z Rimini.
    • Andrzej_Macura
      29.08.2017 20:53
      Andrzej_Macura
      Moim zdaniem ustawa zakazująca czy ograniczająca handel w niedzielę będzie broniła tych, którzy sami obronić się nie potrafią. Bo boją się utraty pracy. Albo są kuszeni mamoną i dla pieniędzy zaniedbują pielęgnowanie więzi rodzinnych i przyjacielskich...

      A gadaniem dotyczącym 500+ proszę się nie przejmować. Dziś czytałem, że odkąd zarobki zaczęły wzrastać, sporo kobiet wraca do pracy. Potwierdza to tezę, którą postawiłem już dawno temu: wielu ludzi ( w tym kobiet) do tej pory zarabiało tak mało, że gdyby nie nóż na gardle, to by się na coś takiego nie godzili. 500+ pozwoliło ucywilizować rynek pracy. Teraz można płacić więcej. Pewnie częściowo także dlatego, że ludzie mając więcej pieniędzy więcej kupują. Ale tak czy siak to dla naszego społeczeństwa lepiej.

      Zaznaczam, żeby nie było gadania: nie jestem specjalnym miłośnikiem PiS. Ale za 500+ należy się temu rządowi pochwała. Na pewno. I piszę to jako człowiek, który nic z tego tytułu nie dostaje. Po prostu wiem i widzę ilu rodzinom pozwoliło to odetchnąć.


      • Gość
        30.08.2017 14:25
        Tak teraz ci ludzie oddychaja,ale niestety ich dzieci wychowane na zasilku 500+ beda ten zasilek splacac i ich dzieci i dzieci ich dzieci. Czy o tym pan pomyslal panie redaktorz? Pochwala nalezy sie wtedy kiedy w budzecie jest ogromny + z nadwyzka. Nie mozna chwalic wciskania ludziom ciemnoty ze sa pieniadze jak ich nie ma. Na razie sa bo.UE nie przykrecils Polsce finansowego kurka. Pan redaktor powinien wiedziec, ze pis zrealizujel punkt wyborczy, ktory byl doslownym haczykiem przy wedce a teraz szuka pieniedzy by moc go dalej realizowac. Pan rowniez chociaz nie korzysta z tych pieniedzy bedzie oplacal ten bezmyslny bo rzad nie ma na niego kasy w formie podwyzki paliwa, podstku drogowego, oplat za autistrady itp.Z ta pochwala obecnego rozbuchanego i bezmyslnego pelnego nienawisci rzadu byl bardzo ostrozny. Jest pan refaktorem portalu katolickiego tzn. Chrzescijanskiego, gdzie prawda powinna byc na pierwszym miejscu a nie iloraz czytelnosci.
      • Andrzej_Macura
        30.08.2017 18:26
        Andrzej_Macura
        Unia Europejska daje pieniądze na konkretne rzeczy, ale akurat nie na 500+ Długiem Polski, owszem, się martwię, bo przekroczył już bilion złotych. Tyle że zdecydowaną większość tych długów narobiły poprzednie rządy, które te pieniądze dały nie rodzinom, a pozwoliły je rozkraść różnym kolesiom. Co widzimy akurat dziś na przykładie VATowskich karuzel i afery z oddawaniem domów. Tak, ja też na ten program się składa, ale nie mam nic przeciwko temu. Dobrze, że moje państwo pomaga rodzinom...

        Jeżdżę czasem w góry. Od czasu, gdy rozpoczęto wypłaty 500+ widzę sporo rodzin z dziećmi. Widziałem, jak jedna z nich nie bardzo wiedziała co i jak w kolejce na Szyndzielnię. To było przed rokiem. Pomyślałem, ze ci ludzie pewnie byli tam pierwszy raz. Po raz pierwszy pewnie stać ich było, by pojechać i zabrać tam dzieci. Ja się bardzo cieszę, że w góry mogą dziś pojechać i te biedniejsze rodziny. Niech mają. Nie zazdroszczę im bo mnie stać na to od dawna.

        A że odzwyczają się pracować? No jeśli Pan myśli, ze z powodu 500 złotych na drugie dziecko ktoś rezygnuje z pracy, to zdrowia życzę. Rezygnowali pewnie ci, którzy niewiele więcej zarabiali. Dziś okazuje się, ze wracaja do pracy, kiedy mogą liczyć na normalne zarobki...

  • Gość
    29.08.2017 20:49
    niech Pan nieopowiada bo jedynym urzednikiem panstwowym,ktory zlamal Konstytucje sa prezydent Duda i premier Szydlo.Ostatnim ,ktory to uczynil byl gen Jaruzelski wprowadzajac stan wojenny.To nie PO a PiS wprowadzil w przestrzen publiczya pogarde dla uchodzcy i z normalnego europejskiego spoleczenstwa stalismy sie rasistami czy faszystmai? Sam juz nie wiem...to byla kampania Kosciola i PiSu w wyborach i to Kosciol poparl i doprowadzil do rozdarcia spoleczenstwa dzielac go na lepszy i gorszy sort podsycajac klamstwa smolenskie...o genach zdrady czy resortowych dzieciach uslyszy Pan codziennie z tuby Kosciola jak jest Radio Maryja.Biskupi mowia tylko,ze biskupi mowia za pozno.Zlo jest bardzo mile gdy uderza w tych co ich nielubimy i oddac go nie bedziemy chcieli.A absurdy z tego wynikaja takie,ze okazuje sie,ze skoro Walesa byl Bolkiem to komune obalil Kiszczak i to on powinien na Wawelu lezec bo Lech kaczynski byl tylko pomocnikiem Bolka i na dodatek w jednym wywiadow powiedzial,ze o tym wiedzial....
    • Andrzej_Macura
      29.08.2017 21:15
      Andrzej_Macura
      Niech Pan nie przesadza.

      1. Jest taki zapis w Konstytucji: "Rzeczpospolita Polska zapewnia każdemu człowiekowi prawną ochronę życia". Proszę powiedzieć, który sejm i który rząd tego zapisu nie złamał? Mowa o ochronie życia nienarodzonych....

      2. Nie wiem dlaczego grzechy PiSu przypisuje Pan Kościołowi. Owszem, są hierarchowie, którzy wyraźnie tę partię popierają, ale i tacy, którzy tego nie robią. I krytykują takie stawianie sprawy. A jeśli chodzi o podział na lepszych i gorszych to przypominam, że za poprzednich rządów robiono dokładnie to samo, tylko w drugą stronę: gorszym sortem, oszołomem, z którym nie trzeba się było liczyć byli tacy jak ja. Proszę przypomnieć sobie próby karania broniących życia, procesy sądowe za niezgadzanie się na zabijanie nienarodzonych, wprowadzanie zasady, ze na pigułki "dzień po" nie trzeba recepty od lekarza i całkiem sporo innych.... Nawet w kwestii słynnej decyzji dotyczącej miejsca na multiplexie, pamięta Pan? Przyznano koncesje niszowym telewizjom, a Trwam, którą całkiem sporo ludzi ogląda - nie. I nie była to, jak się późnej okazało, decyzja związana z niejasnymi finansami Trwam, bo odnośnie do innych było z tym znacznie bardziej niejasno To była ewidentnie polityczna decyzja. Ja nie twierdzę, że odwet jest rzeczą dobrą, ale proszę nie wmawiać mi, że tylko PiS dzieli Polaków, bo to nieprawda. Nawet dziś nie jest to prawda. Wystarczy zobaczyć, jakimi metodami posługują się dziś przeciwnicy tego rządu. Zaznaczam - nie jestem miłośnikiem partii rządzącej i prócz plusów, widzę także minusy tego ugrupowania.
      • Gość
        29.08.2017 21:55
        z ta ochrona zycia problem lezy w tym,ze zygote czesc uznaje juz za czlowieka a czesc nie...nie potrafie tego rostrzygnac ale patrzac na to co stalo sie w Rimini uwazam,ze tabletka "po" w tym przypadku powinna byc zastosowana bo ta kobieta ale i to malzenstwo stalo sie kaleka psychiczna...To bedzie przesladowalo juz do smierci.Kosciol rowniez roznie w swojej historii glosil wiec zeby zlamac Konstytucje nalezyloby najpierw zdefiniowac co nazywamy juz czlowiekiem i wprowadzic taki zapis w Konstytucje.Nie znam zapisu w Konstytucji uznajacej czlowieka od momentu poczecia.Grzechy PiSu przypisuje Kosciolowi bo Kosciol to PiS.Cala kampania wyborcza byla tak prowadzona a ksieza straszyli ludzi,ze jak nie beda na PiS glosowac to maja grzech a wiec co mam myslec?To,ze taki biskup Goclowski mial inne zdanie?Bardzo niewielu bylo takich rozsadnych biskupow.A poza tym co reklamuje po kosciolach Szydlo ,ktora zamknela granice przed uchodzcami?Przeciez ona nawet chrzescjan nie wpuscila...nawet korytarz humanitarny o,ktory zabiegal Caritas zatrzasnala...jak taki katolicyzm wyglada?Jak to ma sie do Ewangelii,ktora glosi?A te wszystkie oszczerstwa smolenskie przeciwko niewinnym ludziom to co to jest?Mam podac nazwiska biskupow i co mowili?Przeciez fakty od poczatku sa znane...Jesli chodzi o gorzsy lepszy sort nie nalezalo tego tak wyraznie definiowac.Tadefinicja to pogarda.Kazdy ma swoje zdanie ale nazwac go gorszym to juz za daleko.A cytowanie Hitlera w stosunku do uchodzcow dalo przeciez konkretny efekt.Nienawisc do obcych.75% Polakow godzilo sie na pomoc uchodzcom a co sie stalo po tych slowach pogardy,ktore przeciez Radio Maryja czyli kosciol trabilo na okraglo...75% Polakow jest za niewpuszcaniem uchodzcow...A przeciez za to bedziemy sadzeni.Wiec co to za owoce ten Kosciol wydaje?Modlitwy?Przeciez za takie modlitwy zostal potepiony Lewi...
      • Gość
        30.08.2017 05:24
        jesli chodzo o partie polityczne to moralnosc (tak z grubsza bo nie wnikam dokladnie bo nie wiem a jak kradna to ujawnil to Giertych i publicznie w sejmie Kurskiemu udowodnil jak klamie) mozna porownac do slynnego zegarka Nowaka przez,ktory wylecial on z partii i wszystkich urzedow a w tym samym czasie Kaczynski oskarzajacy go "zapomnial" o tym,ze nie placi podatkow, o 400 tys,ktore mial na koncie albo Hofman,ktory nie potrafil wyjasnic skad sie mu wzielo 100tys w banku...to takie porownanie moralnosci oskarzajacych i oskarzanych....Tak jak Amber Gold i SKOKi.Tak to wyglada z mojej strony.Byc moze szczegoly sa inne ale klamstwa PiSu i ich przyjecie wsrod spoleczenstwa zastraszajace.Ja mam kolegow ksiezy,ktorzy wierza nadal w te wszystkie afery,ktore Szydlo wymieniala i jej ministrowie albo w zamach smolenski i w zlosc wpadaja gdy pytam o jakies dowody bo przeciez Ziobro juz dwa lata ma prokuratorow i dostep do wszelkich dokumentow a kontrole naslane na PO nic nie wykazaly a w miedzyczasie sam Ziobro mial kontrole NIK i to co pokazala wystarczy aby Ziobro jeszcze tego samego dnia byl wyrzucony ze stanowiska...O uchodzcow ksiezy nie pytam bo wiem jakie maja stanowisko.Takie samo jak do Medziugoria i Radia Maryja.Nawet biskup,ktorego znam i uwazam,ze zasluzenie dostal swoj urzad popadl w ten blad co mnie szokuje bo przeciez ten sam ksiadz uczyl nas religii a biskup ten ma ogromne zaslugi dla Kosciola ....jak to mozliwe?Kto proste sprawy tak komplikuje? Jesli chodzi o nienarodzonych aby byla jasnosc.Nie wypowiadam sie o ich ochrone bo nie potrafie tego ogarnac i nie potrafie powiedziec kiedy zaczyna sie juz czlowiek i oczekuje odpowiedzi na to pytanie od lekarzy a PiS mogl bardzo latwo zakaz wprowadzic.Wystarczylo przeglosowac,ze do momentu gdy lekarze juz na 100% sie zdecyduja obowiazuje ochrona od samego poczecia.Jednak po Rimini mam watpliwosci....
      • Gość
        30.08.2017 15:18
        Zgadzam sie z pana zdaniem szanowny gosciu. Polskie spoleczenstwo nigdy nie bylo tak podzielone jak od momentu kiedy pis i kosciol o.rydzyka doszli do wladzy. pis o o.rydzyk podzilili nie tylko polskie spoleczenstwo ale i kosciol. Dobrze ze sa jeszcze w polskim kosciele madrzy i oddani nauce Chrystusa biskupi, ktorych obecnie przekrzykuje tv trwam iradio maryja oraz miesiecznice smolenskie (totalna bzdura ktora kosztuje dziesiatki milionow zlotych z wyciaganych z kieszeni ppodatnikow ). Zawiodly mnie odpowiedzi pana redaktora na posty goscia. Czyzby pan redaktor ze strachu przed utrata miejsca pracy propagowal decyzje bezmyslnego i nie tolerujacego sprzeciwow rzadu?
      • Andrzej_Macura
        30.08.2017 18:38
        Andrzej_Macura
        1. Początek ludzkiego życia. To biologia, nauka ścisłą, jednoznacznie rozstrzyga, od kiedy mamy do czynienia z nowym człowiekiem: w momencie poczęcia. Poród zmienia właściwie tylko sposób odżywiania się tego małego człowieka. Nie widzę powodu, by do konstytucji wprowadzać uszczegółowienie, które z punktu widzenia nauki jest oczywistością.

        2. Zgadzam się, że w kwestii smoleńskiej i przyjmowania uchodźców PiS nie zdaje egzaminu z chrześcijaństwa. I część duchowieństwa także. Tyle że poprzedni rząd w wielu sprawach też nie zgadzał się z nauczaniem Kościoła i np. przyjmował rozwiązania godzące w ludzkie życie i rodzinę.

        3. Do Gościa z 15.18... Nie sądzę, by nowa władza bardziej podzieliła społeczeństwo. Jesteśmy skłóceni od bardzo dawna, a największym w tym względzie nieszczęściem była katastrofa smoleńska. Tyle że teraz role się odwróciły. Ci którzy przedtem ignorowali głosy inaczej myślących teraz są sami ignorowani. Pewnie niczego ich to nie nauczy, ale teraz mają się okazję przekonać jak to jest.

        Zaznaczam: nie jestem miłośnikiem PiS. Wiele mi się w tej partii nie podoba. Ale uważam, ze - tak jak tego żądał ode mnie ktoś w tej dyskusji - moim zadaniem ocenianie spraw sprawiedliwie i w prawdzie. Nie mogę negować ewidentnych zasług tego rządu.




      • Andrzej_Macura
        30.08.2017 23:15
        Andrzej_Macura
        Już tłumaczyłem: od kiedy powstaje człowiek mówi biologia. Nie trzeba tego zapisywać w konstytucji.
  • Gość
    30.08.2017 09:52
    W ostatnich latach wiele wysiłku włożono w to, by uaktywnić świeckich. Chodziło o to, by podejmowali samodzielnie decyzje. Dlatego całkowicie normalne jest to, że w sposób wolny ludzie ignorują wypowiedzi biskupów, gdy się z nimi nie zgadzają. Zresztą papież Franciszek chce decentralizacji Kościoła, dlaczego nie zdecentralizować diecezji, a nawet parafii. Decentralizacja jest nowym kierunkiem Kościoła, zaczynając od zarządzania kościołem, poprzez duszpasterskie rozwiązania, skończywszy na kwestiach dogmatycznych. To co ma łączyć Kościół to Dialog. Dialogujmy więc i niech każdy robi swoje, w oparciu o własne sumienie. Biskupi niech mówią, ludzie niech słuchają lub nie, zależnie co uważa za słuszne. Przemian posoborowych nikt nie zahamuje.
  • Gość
    30.08.2017 16:19
    Panie redaktorze wroce jeszcze do kwestii ochrony zycia, mam na mysli zycie nienarodzonych. Pisze pan w swojej odpowiedzi na ten temat powyzszemu gosciowi, ze zaden z poprzednich rzadow nie chronil zycia przed narodzeniem. Prosze pana zaden rzad i zadne prawo nie powstrzyma zderminowanej lub zgwalconej kobiety przed aborcja. To jest wylacznie kwestia jej sumienia i jej decyzja. Polki nalezaly i nadal naleza do czolowki kobiet w Europie ktore nielegalnie w Niemczech, Holandii i Anglii usuwaja ciaze. Zachodni ginekolodzy, ktorzy te zabiegi robia zarabiaja grube pieniadze. Te Polki to kobiety z katolickich domow zgwalcone przez ojczyma, wujka lub konkubina matki itd. Druga grupa Polek to kobiety wyksztakcone zarabiajace duze pieniadze.Zabranianie prawnie aborcji jej nie powstrzyma. W Niemczech aborcja jest nie zezwolona ale dopuszczalna tylko w ekstremalnych przypadkach i tylko po poradzie w poradniach pro rodzinnych prowadzonych przez episkopat niemiecki i o ostatnich 10 latach skala aborcji spadla a dzieci, ktore nie ulegly aborcji kobiety w niskim procencie oddaly do adopcji.Jednym zdaniem tak zwana w Polsce ,,legalizacja aborcji'' uratowala wiekszosc noworodkow. W ostatecznosci ani kosciol, ani lekarz ani zadne prawo nie podejmuje decyzji o aborcji tylko kobieta.Moze poruszy pan temat o ogromnej skali nuelegalnych aborcji Polskich katoliczek na zachodzie albo w polskim podziemiu aborcyjnym ktore jest wieksze od tzwm legalnego na Zachodzie.Mysle, ze piwinien pan sie nad tym zastanowic.
  • Gość
    30.08.2017 16:24
    Ale heca ! Chciał Pan pochwalić biskupów, zmobilizować katolików, a....wywołał Pan atak na Kościół i hierarchię !!! Jak tu mówić do tego narodu ?
  • Gość
    30.08.2017 18:20
    Jesli panowie, powyzsze wypowiedzi i zdania na tematy poruszone przez pana redaktora uwazaja za atak na kosciol i hierarchie to nie rozumia panowie odpowiedzi na poruszone przez pana redaktora kwestie.
  • Gość
    30.08.2017 19:05
    Panie redaktorze, oczywiscie, ze UE nie daje Polsce pieniedzy na zasilek 500+ ale na inne wydatki, a minister finansow po rozmowie z p. Kaczynskim rozdaje te pieniadze rodzinom.Bo o wszystkim decyduje p. Kaczynski.Bardzo mnie zdziwilo pana zdanie wytykajace zadluzenie bylych rzadow, widac ze jest pan albo nie zorientowany albo juz zaslepiony propaganda rzadowa.Obecny rzad zadluzyl Polske w rekordowym czasie. Bierze kredyty w zachodnich bankach aby inne zachodnie banki wykupic i oddac w polskie rece i do tego jeszcze fachowcow z pis. Prosze nie schodzic do poziomu pilitykow i zwolennikow obecnego rzadu. Nie patrzy sie wstecz, tylko na to co dzisiaj sie dzieje. I ci co krytykowali poprzednie rzady, w wielkim zaklamaniu i nierelalnymi obietnicami wygrali wybory dokladnie to samo co ich poprzednicy. Tylko czy to wypada ? Poprzednie rzady to byli znienawidzeni liberalowie, a ten obecny to przykladni, wiarygodni uczeszczajacy na pielgrzymki na Jsana Gore, tarzajacy sie w jaczacej historii Smolenska i zmarlego papieza sw.Jana Pawla II, ktory gdyby zyl to wypowiedzialby ponownie niezapomniane slowa: Niech zstapi.Duch Twoj i odnowi oblicze Ziemi, tej ziemi.Panie redaktorze, bardzo mnie pan zawiodl swoja wiedza i tym, ze pracujac na chrzescijanskim portalu jest pan nie obiektywny i raczej jednostronny. Szkoda tych dzieci, ktore pan spotkal w gorach, ktore teraz byly usmuechniete bo nie zdawaly sobie sprawy z tego jaka przyszlosc zgotowal im obecny rzad, i ze przyjemnosci dziecinstwa beda bardzo dlugo splacac. Kp
    • Andrzej_Macura
      30.08.2017 23:24
      Andrzej_Macura
      Tak tak, jestem jednostronny, bo dostrzegam pozytywy tych rządów. A obiektywna jest tylko i wyłącznie ich totalna krytyka. Szkoda słów... A co do zadłużenia w ostatnich paru latach http://www.finanse.mf.gov.pl/web/wp/zadluzenie-skarbu-panstwa
Dyskusja zakończona.

Komentarze do materiału/ów:

Pobieranie... Pobieranie...