Książę tego świata jest ojcem kłamstwa i nie wolno o tym zapomnieć. Sumienie dobrze ukształtowane odsłania te codziennie masowo podawane kłamstwa. Ten, kto nie ma czasu na wysłuchanie sumienia, ginie w świecie kłamstwa i postępuje jego ścieżkami.
W tramwaju przysłuchiwałam się rozmowie wnuczka z babcią, która właśnie odebrała go z przedszkola. – A dzisiaj to się bawiliśmy w gwałt – relacjonował kilkulatek z coraz większymi szczegółami. Skąd znał to pojęcie, skąd wiedział, jak wygląda gwałt? Idziemy, 6 maja 2007
Żyjemy w świecie, w którym niemalże na każdym kroku znajduje się komputer, tablet czy telefon komórkowy z dostępem do Internetu. W jednej dłoni mamy dostęp do informacji z całego świata. Logujemy się na Facebooka, Twittera i bez wychodzenia z domu widzimy, co w danej chwili porabiają nasi sąsiedzi. Błyskawicznie możemy sprawdzić wyniki meczu ulubionego klubu piłkarskiego lub oglądnąć filmik przedstawiający tragiczny finał brawurowej jazdy samochodem.
Jan Paweł II i Benedykt XVI – dwaj wielcy papieże, dwa wielkie pontyfikaty
Rodzina, kraj, samotność to motywy powracające w listach Chopina przez całe życie. „I odetchnąć nie mogę, i pracować nie mogę. Czuję się sam, sam, sam, chociaż otoczony... Niedziela, 21 lutego 2010
Bóg na szczęście nie wybiera „drogi na skróty” i kiedy przychodzi do człowieka, to nie zbywa go czymkolwiek, ale pomaga mu przezwyciężyć jego niepełnosprawność. Warto, 1/2010
Z Janem Pospieszalskim – współautorem programu „Bliżej” w TVP Info i jego prowadzącym, szefem działu kultury „Gazety Polskiej Codziennie”, muzykiem i publicystą – rozmawia Lidia Dudkiewicz
Byliśmy w sytuacjach zagrożenia życia. Uniknęliśmy śmierci w wypadku, w którym zginął mój syn. Zawsze będzie dla mnie tajemnicą, w jaki sposób udało się uratować moją półtoraroczną córkę, która była już pod wodą.
„Coś dla Innych” – tak właśnie nazwały swój mały, „prywatny” wolontariat Kamila Dembińska i Dominika Ossolińska. Kamila ma własną firmę i dwuletniego synka, a Dominika jest menedżerem ds. marketingu w międzynarodowej firmie. Więź, 7/2009
Mass media mają wpływ na odbiorców, a czytelnicy, słuchacze i telewidzowie powinni mediom stawiać wymagania